Robert Kurdybacha

Fundator

Dyrektor artystyczny Sound Factory Orchestra, dyrygent, kompozytor, instrumentator i pedagog. Nauczyciel akademicki na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Muzykoterapii Akademii Muzycznej we Wrocławiu, gdzie prowadzi klasę kompozycji, zajęcia dla dyrygentów oraz muzyków orkiestrowych w zakresie nowoczesnych metod zarządzania i współpracy zespołowej. W latach 2005-2010 prodziekan Wydziału I Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Członek Rady Dolnośląskiego Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy Wrocławskim Parku Technologicznym. Wykładowca Podyplomowego Studium Zarządzania Placówkami Kultury Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Współtwórca i wraz z prof. Stanisławem Krupowiczem kierownik festiwalu muzyki elektroakustycznej i komputerowej „Sine Scientia Ars Nihil Est” we Wrocławiu.  Laureat ponad dziesięciu konkursów muzycznych w kraju i za granicą, m.in. Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów w Paryżu, Międzynarodowego Konkursu Zespołów Kameralnych Chain w Holandii, Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. G. Bacewicz, Konkursu Kompozytorskiego im. T. Bairda, stypendysta m.in. Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Twórca wielu utworów solowych, kameralnych i symfonicznych, wielokrotnie prezentowanych w kraju i za granicą oraz wielu opracowań i aranżacji m.in. związanych z branżą muzyki do gier komputerowych. Dyrygent z liczbą kilkudziesięciu poprowadzonych koncertów kameralnych i symfonicznych w kraju i za granicą oraz zrealizowanych sesji nagraniowych- płytowych i archiwalnych.

Dr Jakub Olejnik

Fundator

Jakub Olejnik

Muzyk, kontrabasista, gitarzysta basowy, pedagog i animator życia muzycznego, dyrektor artystyczny Bass&Beat Festival. Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie kontrabasu na kierunkach muzyka klasyczna oraz jazz.
Na co dzień współpracuje z artystami polskiej sceny muzycznej, współpracując m.in. z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu, Teatrem Polskim we Wrocławiu, Narodowym Forum Muzyki. Jego kreatywność, elastyczność i muzyczna intuicja połączona z wszechstronnym wykształceniem pozwalają mu swobodnie przemieszczać się pomiędzy światem muzyki klasycznej, jazzowej i elektronicznej.
Występował w Europie i Azji, koncertując na takich festiwalach jak Jazz Nad Odrą, Warsaw Summer Jazz Days, Era Jazzu, Jazz Juniors, Cologne Jazz Night, Jazz Bez, Jazz Fest Brno, RCK Pro Jazz, Koskovo Jazz Festival, Musica Sacromontana, Green Town of Jazz, czy Przystanek Woodstock.
Jest inicjatorem, organizatorem i dyrektorem artystycznym Bass & Beat Festival, wydarzenia łączącego różne stylistyki pozwalającego przewrotnie spojrzeć na muzykę z perspektywy brzmienia basu oraz beatu jako fundamentów współczesnej muzyki. Celem festiwalu jest integrowanie środowiska artystycznego, tworzenie przestrzeni dla sztuki oraz międzynarodowego networkingu wokół projektów kreatywnych. Jest również pomysłodawcą oraz autorem koncepcji europejskiego projektu muzycznego #Paderevsky Orchestra, łączącego muzykę oraz sztuki wizualne. W projekcie opartym na wątkach muzyki Ignacego Jana Paderewskiego przenikają się wzajemnie elementy muzyki klasycznej, elektronicznej, europejskiej muzyki improwizowanej, aleatoryzmu kontrolowanego z trendami obecnymi we współczesnej muzyce europejskiej. Projekt tworzą artyści z Polski, Rumuni, Francji i Norwegii. Pasję do muzyki łączy z pracą dydaktyczną. Pracuje w Katedrze Muzyki Jazzowej Akademii Muzycznej we Wrocławiu, prowadzi zajęcia podczas kursów oraz warsztatów w Polsce i za granicą. Aktywnie uczestniczy w konferencjach i seminariach dotyczących europejskiego sektora kultury oraz branży muzycznej.

Dr Amelia Golema

Fundatorka

Dr Amelia Golema

Adiunkt w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, absolwentka Wydziału Instrumentalnego oraz Podyplomowego Studium Muzykoterapii AM we Wrocławiu, jak również Podyplomowego Studium Logorytmiki AM w Gdańsku oraz Podyplomowego Studium Logopedii w Uniwersytecie Wrocławskim. Odbyte staże, szkolenia i wygłoszone wykłady m.in. w Uniwersytecie Bolońskim, Uniwersytecie Jyväskylä (Finlandia), Leiden (Holandia), Mozarteum (Salzburg) oraz wielu ośrodkach w Polsce (m.in. w ramach szkoleń CEA oraz CENSA). Zainteresowania naukowe oraz badawcze: przestrzeń dźwiękowa w obszarze ucho – mózg, rola muzyki w budowaniu relacji interpersonalnych, trema, kryzys i tożsamość artysty, edukacja muzyczna w kształtowaniu osobowości twórczej.
Realizatorka projektu ICRA Innowacyjne Centrum Rozwoju Artysty – wspólna inicjatywa dydaktyczna akademii artystycznych Wrocławia. Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta, Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego i Akademia Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego filia we W-wiu rozpoczęły wspólny projekt dydaktyczny, mający na celu wsparcie kształcenia w zakresie kompetencji potrzebnych do efektywnego funkcjonowania na rynku pracy, we współpracy z Wrocławskim Centrum Akademickim.

Aktywny udział w seminariach, konferencjach ogólnopolskich oraz międzynarodowych i projektach.

Publikacje w recenzowanych monografiach:

  1. Golema Amelia, Kramarz Małgorzata (2019) Moje dziecko już nie chce grać – doświadczenie kryzysu w edukacji muzycznej, [W:] A.Golema, M. Kramarz (red.) Uczeń,, nauczyciel, rodzic w rzeczywistości edukacji muzycznej: triada w kryzysie? Wydawnictwo AMKL.
  2. Golema Amelia (2018) Dźwięk, śpiew i cisza w życiu człowieka. [W:] A. Franków – Żelazny (red.) Współczesna chóralistyka. Wartości, konteksty, perspektywy. Wydawnictwo AMKL.
  3. Golema Amelia (2017) Uczeń szkoły muzycznej – między profilaktyką a terapią. [W:] L. Kataryńczuk – Mania (red.) Z zagadnień terapii artystycznej, logopedycznej i pedagogicznej. Zielona Góra, Wydawnictwo Skarbona.
  4. Golema Amelia (2016) Edukacja muzyczna w kształtowaniu osobowości twórczej dziecka. [W:] A. Delecka – Bury (red.) Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Specyfika kształcenia małego dziecka. Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.

oraz konsultacje eksperckie, wykłady, warsztaty.

Przyznane nagrody

  1. Brązowy Krzyż Zasługi Prezydenta RP za działalność naukową oraz dydaktyczną (2018). Nagroda Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej za szczególny wkład w rozwój edukacji muzycznej w Polsce (2017)

Małgorzata Kramarz

Fundatorka

Małgorzata Kramarz

Wykładowca w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, doradca psychologiczno-pedagogiczny, absolwentka Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych oraz Podyplomowego Studium „Szkoła Kontaktów Interpersonalnych” Uniwersytetu Wrocławskiego, organista.
Realizatorka projektu ICRA Innowacyjne Centrum Rozwoju Artysty – wspólna inicjatywa dydaktyczna akademii artystycznych Wrocławia. Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta, Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego i Akademia Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego filia we W-wiu rozpoczęły wspólny projekt dydaktyczny, mający na celu wsparcie kształcenia w zakresie kompetencji potrzebnych do efektywnego funkcjonowania na rynku pracy, we współpracy z Wrocławskim Centrum Akademickim.

Udział w konferencjach, seminariach i sympozjach ogólnopolskich i międzynarodowych.
25 lat doświadczenia w pracy  doradcy psychologiczno-pedagogicznego, między innymi w poradni psychologiczno-pedagogicznej, specjalistycznej poradni rodzinnej, domu samotnej matki; konsultacje i szkolenia dla rad pedagogicznych w szkołach; prowadzenie wykładów otwartych i dla grup zorganizowanych na terenie całej Polski.
Oprócz publikacji naukowych w recenzowanych monografiach, szereg artykułów popularnonaukowych oraz tekstów poradnikowych (zamieszczonych na www.tipcapital.com), między innymi:
„Kim jesteś? Jaka jest Twoja tożsamość?”
„Tabu w piwnicy życia – toksyczne sekrety”
„Oblicza krzywdy”
„Pokonaj „hieny” w swojej głowie, aby zdrowo budować relacje”
„Maski – dlaczego człowiek ukrywa pod nimi swoje autentyczne oblicze?”
„Musisz być na czasie – droga do sukcesu, czy do utraty zdrowia psychicznego?”
„Mały tyran w rodzinie – co robić?”
„Jak skutecznie zrazić do siebie dziecko w okresie dojrzewania?”
„Jak rozmawiać z nastolatkiem?”
Poradnik dla rodziców dzieci uczęszczających do szkół muzycznych: Amelia Golema, Małgorzata Kramarz „Szkoła muzyczna od kuchni. Moje dziecko już nie chce grać! Krótko o tym, jak mu pomóc”